W jaki sposób sterować postacią z gry? Jak stworzyć grę-gonitwę? Co to są zmienne i instrukcje warunkowe? I w końcu – czy każdy może nauczyć się programowania? Między innymi na te pytania odpowiedzieli uczestnicy pierwszej edycji zajęć „Wejdź do gry!” w Filii nr 6 – Centrum Multimedialnym Krośnieńskiej Biblioteki Publicznej.
Podczas pierwszych zajęć dzieci poznały bliżej język Scratch – specjalny język do nauki kodowania dla dzieci, stworzony przez Mitchela Resnicka – pomysłodawcę m.in. popularnych zabawek z serii Lego Mindstorms. Mali programiści dowiedzieli się czym są skrypty, sprawdzili jak je układać, aby bohater gry wykonywał polecenie, poznali opcję dodawania dźwięków do gry czy zmiany tła.
Na kolejnych spotkań dzieci pracowały nad tworzeniem gier – od prostej gry-gonitwy, przez takie, w których należy wykonywać określone polecenia i zdobywać punkty. Każde z dzieci stworzyło również projekt z animacją swojego imienia. Wspólne zastanawianie się nad tym, jakie skrypty i polecania są potrzebne, aby powstała konkretna gra było świetną okazją do nauki zarówno logicznego myślenia, jak i kreatywności.
Kolejna grupa małych programistów zaczyna zajęcia 1 sierpnia!
Zajęcia z programowania - „Wejdź do gry!” – są częścią wakacyjnych zajęć pod hasłem „Wakacje dobrze zaprogramowane” organizowanych w Filii nr 6 – Centrum Multimedialnym Krośnieńskiej Biblioteki Publicznej, których celem jest nauka kreatywnego i bezpiecznego korzystania z nowych technologii.
Agata Warywoda