Deklaracja dostępności
Krośnieńska Biblioteka Publiczna zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: www.kbp.krosno.pl
Data publikacji strony internetowej: 4.11.2002 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 1.12.2018 r.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
• brak opisów alternatywnych i tytułów dla części zdjęć i obrazków,
• dokumenty tekstowe nie są w całości poprawnie odczytywane przez programy dla osób niedowidzących,
• brak audiodeskrypcji dla materiałów multimedialnych,
• niektóre materiały tekstowe nie mają prawidłowej hierarchii nagłówków.
Wyłączenia:
• filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
• mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020.03.30
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe:
W przypadku problemów z dostępnością prosimy o kontakt: biblioteka@kbp.krosno.pl. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury:
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna:
Krośnieńska Biblioteka Publiczna – Biblioteka Główna, ul. Wojska Polskiego 41
- biblioteka znajduje się na dwóch piętrach;
- posiada 1 wejście od strony parkingu nieprzystosowane dla osób na wózkach inwalidzkich,
- naprzeciwko wejścia, na parkingu wyznaczone są 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych,
- obok wejścia znajduje się winda przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami,
- kondygnacje budynku dostępne są dla osób poruszających się na wózkach,
- na drugim piętrze znajduje się toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych,
- do Biblioteki można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W Bibliotece Głównej nie ma:
- pętli indukcyjnej,
- informacji głosowej,
- tabliczek informacyjnych w alfabecie Brajla,
- oznaczeń kontrastowych lub w powiększonym druku dla osób niewidomych lub słabowidzących,
- nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub on-line.
Filia nr 1 – ul. Decowskiego 46
- filia znajduje się w części Dzielnicowego Domu Ludowego w Polance,
- posiada 1 wejście przystosowane dla osób na wózkach inwalidzkich (podjazd),
- osoba niepełnosprawna może wejść do lokalu filii z pomocą bibliotekarza lub osoby towarzyszącej,
- brak toalety dla osób niepełnosprawnych.
Filia nr 2 – ul. Grunwaldzka 12
- filia znajduje się na I piętrze Dzielnicowego Domu Ludowego w Suchodole,
- do wejścia prowadza schody, brak podjazdu dla wózków,
- brak toalety dla osób niepełnosprawnych.
Filia nr 3 – ul. Witosa 1e
- wejście do filii możliwe jest od strony ulicy Witosa,
- do wejścia prowadzą 2 stopnie z wyznaczonym podjazdem dla wózków,
- lokal dostępny jest dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich,
- brak toalety dla osób niepełnosprawnych.
Filia nr 4 – ul. Krakowska 124
- filia zlokalizowana na I piętrze budynku „Hermes”,
- wejście znajduje się od tyłu budynku,
- do wejścia prowadzą schody, brak podjazdu dla wózków,
- brak toalety dla osób niepełnosprawnych.
Filia nr 5 – ul. Kopernika 17
- filia znajduje się na I piętrze Dzielnicowego Domu Ludowego w Białobrzegach,
- do wejścia prowadzą schody, brak podjazdu dla wózków,
- brak toalety dla osób niepełnosprawnych
Filia nr 6 – ul. Ordynacka 8
- filia zlokalizowana jest na 3 piętrach,
- na wprost wejścia do budynku filii przy ulicy Ordynackiej znajduje się wyznaczone miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych
- przed wejściem i w środku budynku znajdują się schody uniemożliwiające wjazd osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich,
- filia posiada odrębne stanowisko komputerowe przystosowane dla osób niewidomych i słabowidzących,
- w filii znajdują się urządzenia dla osób z dysfunkcjami wzroku (urządzenie lektorskie i powiększalnik tekstu).
- toalety nieprzystosowane dla osób niepełnosprawnych,
Filia nr 7 – ul. Rzeszowska 1
- filia zlokalizowana na pierwszym piętrze budynku,
- wejście znajduje się od tyłu budynku,
- do wejścia prowadzą schody uniemożlwiające wjazd osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich.
- toaleta nieprzystosowana dla osób niepełnosprawnych.
Do wszystkich filii KBP osoba niewidoma może wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
We wszystkich filiach KBP nie ma:
- pętli indukcyjnej,
- informacji głosowej,
- tabliczek informacyjnych w alfabecie Brajla,
- oznaczeń kontrastowych lub w powiększonym druku dla osób niewidomych lub słabowidzących,
- nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub on-line.
Żaden z budynków w których znajdują się filie biblioteczne nie posiada windy.
Dostępność informacyjno-komunikacyjna
Osoby ze znaczną niepełnosprawnością ruchową są przyjmowane przez poszczególnych pracowników KBP po przekazaniu informacji o takiej potrzebie pracownikowi biblioteki telefonicznie.
Osoby głuchonieme, które chcą załatwić sprawy w KBP, proszone są o zgłoszenie tego faktu w bibliotece na co najmniej 2 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenie powinno zawierać wskazanie przez osobę głuchoniemą jednej wybranej metody komunikacji. Wyboru tej metody należy dokonać z poniższych wariantów:
- przesłanie pocztą lub osobiste złożenie pisma/dokumentu w bibliotece,
- przesłanie pisma/dokumentu na adres e-mail: biblioteka@kbp.krosno.pl,
- przesłanie pisma/dokumentu za pomocą platformy e-PUAP.
Pracownik KBP skontaktuje się z osobą głuchoniemą, w sposób, w który został przez nią wybrany, aby ustalić termin realizacji sprawy. Świadczenie jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy.