13 spotkań z cyklu „Wejdź do gry!”, 8 zajęć z zakresu bezpiecznego korzystania z Internetu, 7 seansów filmowych i… niezliczona liczba uśmiechów małych miłośników kina, programowania i komputerów! Tak wygląda bilans pierwszej edycji „Wakacji dobrze zaprogramowanych” w Filii nr 6 – Centrum Multimedialnym Krośnieńskiej Biblioteki Publicznej.
Wakacje w Filii nr 6 – Centrum Multimedialnym były okazją do poznania możliwości jakie dają nowe technologie, zaznajomienia się z zasadami bezpiecznego korzystania z Internetu czy spędzenia wspólnie czasu podczas projekcji filmów familijnych dla starszych i młodszych dzieci.
Najmłodsi czytelnicy wzięli udział w cotygodniowych spotkaniach z sympatycznym robocikiem Neciem i grupą Sieciaków, podczas których uczyli się korzystać z klawiatury i myszki, poznawali zasady bezpiecznego surfowania po sieci i grali w edukacyjne gry komputerowe.
Necio to taki super robot! Nauczył nas w jakie gry grać w Internecie, jak pisać na klawiaturze, na co uważać w Internecie! – powiedziała Ola, jedna z uczestniczek zajęć.
Nieco starsze dzieci miały okazję spróbować swoich sił w tworzeniu prostych gier komputerowych w języku Scratch, podczas zajęć „Wejdź do gry!”. Dzieci z dwóch grup poznawały podstawy kodowania, uczyły się czym są skrypty, sprawdzały jak je układać aby bohater gry wykonywał polecenia.
Stworzyłem grę, w której jeden bohater goni drugiego, a później bardziej rozwiniętą wersję – ze zdobywanie punktów i kilkoma poziomami. To super uczucie grać we własną grę – relacjonował zajęcia Wojtek.
Na dzieci, rodziców czy dziadków czekały natomiast co piątek seanse filmowe, podczas których można było poznać lub odświeżyć sobie filmowe historie np. o Asteriksie i Obeliksie, Mary Poppins, przyjaciołach Krzysia ze Stumilowego Lasu czy młodych detektywach – Lasse i Mai.
Bardzo lubię Mary Poppins. Okazało się, że w bibliotece mogę obejrzeć film o niej i wypożyczyć inne filmy – powiedziała Marcelina.
Wakacje byłe także okazją do bliższego poznania Maszy i jej przyjaciela Niedźwiedzia. Podczas „Wtorków z Maszą” najmłodsi oglądali animowane przygody rezolutnej dziewczynki, brali udział w grach i korzystali z kolorowanek, w których tworzyli swoje wersję Maszy.
Agata Warywoda