Czy możliwe jest jednoczesne edytowanie dokumentu przez kilka osób, w dodatku przebywających w różnych miejscach? Czy do przesłania zdjęć koniecznie jest zamieszczanie każdego z nich w załączniku wiadomości e-mail? Jakiego narzędzia użyć, by poznać opinie i potrzeby czytelników i odbiorców usług bibliotek?
Odpowiedzi na wszystkie te pytania “daje” Dysk Google, którego możliwości eksplorowali bibliotekarze z Krosna i powiatu krośnieńskiego na szkoleniu “Chmura Google w pracy bibliotekarza” 14 maja br.
Prowadzący szkolenie Krzysztof Bieganowski /Good Books/- specjalista w dziedzinie marketingu i mediów społecznościowych, dzielił się swoją wiedzą oraz prowadził uczestników warsztatów krok po kroku po poszczególnych typach plików, jakie można zapisywać na Dysku Google.
Początkujący ośmielili się do rozpoczęcia swojej przygody z Chmurą Google, zaawansowani zostali zachęceni do poszukiwania dodatkowych funkcji, takich jak pisanie głosowe w Dokumentach Google, tworzenie edytowalnej listy zadań w Arkuszach Google, eksportowanie prezentacji zapisanej w PowerPoincie do Prezentacji Google czy tworzenie map myśli w Google Jamboard.
Szczególnym zainteresowaniem cieszyło się tworzenie ankiet w Formularzu Google.
Osobną część szkolenia poświęciliśmy na eksplorowanie możliwości działań na dysku ze zdjęciami. Ćwiczyliśmy robienie kolaży, animacji, fotoksiążek…
W szkoleniu, które ze względu na ograniczenia związane z epidemią Sars-Cov-2, odbyło się w formie online, uczestniczyli bibliotekarze Krośnieńskiej Biblioteki Publicznej oraz bibliotek gminnych z powiatu krośnieńskiego.
Webinarium “Chmura Google w pracy bibliotekarza” odbyło się jako pierwsze z cyklu szkoleń organizowanych w ramach zadania “W sieci BIBLIOTEKI!” dofinansowanego ze środków z programu “Partnerstwo dla Książki 2020” Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
"Szkolenie dla bibliotekarzy zostało zrealizowane przez Good Books - innowacje w kulturze i edukacji"
(MJ)