W piątkowe popołudnie 18 stycznia uczniowie klas VII (SP14, SP4) uczestniczyli w lekcji bibliotecznej dotyczącej twórczości H. Ch. Andersena.
Krótki biogram baśniopisarza, najważniejsze fakty z życiorysu, przypomnienie treści najbardziej znanych baśni, ciekawostki związane z jego osobą - wszystko to stało się punktem wyjściowym do wprowadzenia pewnych zachowań grywalizacyjnych podczas lekcji bibliotecznej. Uczniowie po wysłuchaniu części czysto teoretycznej mieli do wykonania konkretne zadanie. Był nim aktywny udział w tzw. bibliotecznym gameroomie dotyczącym postaci H. Ch. Andersena. Poszczególne etapy gry prowadziły uczestników do pokonywania kolejnych wyzwań, zaktywizowały ich, uczniowie współpracowali w grupach, skupieni byli na kojarzeniu obrazów z tytułami baśni, wyszukiwaniu konkretnego tytułu i udzieleniu odpowiedzi, którą należało odszukać w tekście. Osiąganie kolejnych poziomów gry nie było proste, ale dało uczestnikom wiele satysfakcji z samodzielnie wykonanego zadania.
Lekcja biblioteczna odbyła się w ramach współpracy przy realizacji projektu „Moja wiedza, moja przyszłość” skierowanego do krośnieńskich szkół, który ma na celu kształtowanie i rozwijanie kompetencji uczniów.
Kolejne spotkanie już w lutym.
Elżbieta Staroń